понеділок, 1 лютого 2016 р.

Педагогічні принципи, які будуть чинити найбільший вплив на освіту в майбутньому


У Відкритому університеті Великобританії щороку готують доповідь про інновації в педагогіці. У цьому році британські експерти виділили десять уже існуючих нововведень, які в найближчі роки будуть чинити найзначніший вплив на освіту в світі. Ось ці 10 принципів:

📌Масове відкрите соціальне навчання
 
Це продовження історії з масовими відкритими онлайн-курсами (MOOC), але тепер акцент переноситься з відеолекцій і транслювання знань величезній кількості людей, на те, як в процесі проходження MOOC утворювати спільноти, щоб організувати мережеве колегіальне навчання. Адже спілкування - невід'ємна частина будь-якого навчання.

📌Розробка педагогічних методик на основі аналітики даних

Як кажуть у Knewton: «Зараз ми можемо з легкістю збирати всю інформацію про те, як проходить навчання». Так навіщо ж спиратися на інтуїцію? У Відкритому університеті очікують, що все більше інструментів для точного відстеження успішності будуть впроваджуватися в повсякденну освіту. І це позбавить як вчителів, так і учнів від багатьох невдач.

📌Перевернутий клас
 
Так називають метод навчання, при якому вся теоретична і лекційна програма вивчається вдома, а в класі з учителем детально розбираються завдання і вправи по темі. Тобто все в цьому класі навпаки: лекції - вдома, а домашнє завдання - в класі.

📌BYOD (Bring your own devices)
 
Bring your own devices - це принцип, при якому для занять активно використовуються смартфони, ноутбуки, планшети і все що завгодно. Але пристрої ці не були надані державою або бізнесом. Мова йде про найрізноманітніші телефони і комп'ютери, які вже є у самих учнів. Так чому ж їх не використовувати?

📌Метанавчання
 
Метамова - це система, що використовується для опису системи (наприклад, лінгвістика). А метанавчання - це процес отримання знань, при якому саме навчання піддається рефлексії. Тобто учні все частіше замислюються про те, як вони вчаться, як слід вчитися краще і що для цього треба робити. Усілякі онлайн-інструменти на зразок Quora їм у цьому допомагають. І це не може не впливати на освіту.

📌Динамічне оцінювання
 
Оцінки при такому підході ставляться не за одиничні завдання, а на прогрес у вивченні предмета в цілому. Учня судять не відносно класу, а відносно його самого. І це мотивує.

📌Подієва освіта
 
З найбільшим завзяттям вчаться не під час щоденних і рутинних походів у школу, а під час освітніх фестивалів і свят на зразок Hour of Code. Іншими словами, треба влаштовувати такі заходи, щоб всі учні самі прибігли на них вчитися.

📌Порогові знання
 
Концепція Threshold knowledge передбачає, що викладання має грунтуватися не на численних прикладах і завданнях, а на контрінтуїтивних концептах. І педагог, в першу чергу, повинен не пояснювати, як правильно, а руйнувати забобони, що перешкоджають пізнанню. Наприклад, студентам, які вивчають комп'ютерні науки, складно зрозуміти, що таке рекурсія, адже в матеріальному світі неможливо собі уявити, щоб об'єкт був частиною самого себе. Але точкою входу для розуміння цього поняття може бути аналогія з матрьошкою.

📌Навчання, що дозволяє по-новому поглянути на повсякденність

Щоб заразити інтересом учнів, їх треба здивувати. Найефективніший спосіб - показати, як, наприклад, фізичні або хімічні процеси проявляються кожен день у нас на кухні.

📌Бріколаж

Останній і, мабуть, найбільш цікавий принцип. Бріколаж в освіті - це використання для навчання всього, що завгодно, окрім спеціально створених інструментів на зразок підручників.
 
Джерело: openeducationeuropa.eu
 
Що думаєте з цього приводу? Поділіться з нами в коментарях!