пʼятницю, 24 березня 2023 р.

Використання Dropbox в освітніх процесах

 

Впровадження хмарних технологій у навчання для оптимізації освітнього процесу та підвищення його ефективності зростає з кожним роком. На сьогоднішній день обов’язки педагогів сягають далеко за межі аудиторій та навіть далі за межі робочого часу. Викладачі дистанційно співпрацюють з учнями, колегами, батьками та іншими співробітниками з планування освітніх програм, керівництвом дослідницьких проєктів тощо.

Основне завдання дистанційної освіти – створення безпечного освітнього середовища; забезпечення умов для організації персоніфікованого навчання; забезпечення доступності якісної освіти засобами інформаційних технологій для всіх учасників освітнього процесу. У світі, де інформаційні технології стали невід’ємною частиною освітніх процесів, варто визначити культурні проблеми, із якими стикається освітнє середовище.




Сьогодні у світі існує величезна різноманітність інструментів для використання у дистанційному навчанні, а також використання хмарних сховищ для зберігання навчально-методичних комплексів дисциплін, що значно полегшить зберігання, доступ і опрацювання відповідної інформації усіма учасниками освітнього процесу. Отже, використання хмарних інструментів для збереження організованості є ефективним в освітньому процесі.

Серед різноманіття хмарних сервісів окремо виділяється клас хмарних програмних продуктів – хмарні сховища даних. Одне з перших хмарних сховищ було створено в 2007 році, хмарний сервіс для зберігання даних Dropbox від Dropbox Inc. Оновлено в 2017 році, це хмарне сховище має ряд функцій і інструментів, які зручно використовувати при організації освітнього процесу, особливо при організації самостійної роботи учнів.

Dropbox – хмарне сховище даних, що дозволяє користувачам зберігати свої дані на серверах в хмарі і розділяти їх з іншими користувачами в Інтернеті. Робота побудована на синхронізації даних. Dropbox дозволяє користувачеві розміщувати файли на віддалених серверах за допомогою клієнта або з використанням вебінтерфейсу через браузер. 
Головний акцент технології стосується синхронізації та обміну інформацією, Dropbox відслідковує історію завантажень, щоб після видалення файлів з сервера залишалася можливість відновити дані. Також відслідковується історія зміни файлів, яка доступна у продовж 30 днів, крім цього доступна функція безстрокової зміни файлів «Pack-Rat» (Чому Dropbox?, 2022 )

Можна виділити основні напрями та переваги використання хмарного сервісу Dropbox в освітньому процесі: 
  • він підтримується існуючими оперативними системами; 
  • простота оформлення; 
  • доступ з будь-якого місця, де є можливість підключитися до інтернету;
  • зберігання файлів різного типу; 
  • простий і зрозумілий інтерфейс; 
  • співпраця; 
  • можливість редагування та форматування документа; 
  • створення презентацій; 
  • перегляд або відновлення попередніх версій документа; 
  • синхронізація даних; 
  • створення відеороликів; 
  • використання 3D-ефектів; 
  • розгалужена система допомоги.

Історія зміни файлів здійснюється за принципом дельта-кодування, щоб заощадити місце, яке займають файл. В історії змін записується лише відмінність однієї версії файлу від іншої. Файли, завантажені через клієнт, не мають обмеження на розмір. Для спільної роботи над проєктами сервіс має можливість створення «Shared» – папок для загального доступу осіб, які мають різні облікові записи на сервісі. Доступна автоматична синхронізація файлів і папок.

Хмарний сервіс дає змогу переглянути необхідний документ не завантажуючи його на власний комп’ютер, а також корегувати і вносити зміни в реальному часі (Vijay, 2022).

Одна з важливих переваг Dropbox – робота з усіма основними платформами. Сервіс має клієнти для роботи в середовищі Windows, Мас OS і Linux, а також дозволяє виконувати основні дії з файлами на iPhone, iPad і пристроях, що працюють під управлінням Android і Blackberry. Деякі обмеження, що існують в мобільних клієнтів Dropbox, можна обійти за рахунок додатків, створених сторонніми розробниками.

Отже, що віртуальний сервіс Dropbox – це вже не просто сервіс зберігання даних, а багатофункціональний сервіс, який допомагає зробити освітній процес набагато ефективнішим
Щоб використовувати Dropbox у сфері освіти доцільно працювати спільно з дошкою Trello.

Trello – це онлайн-платформа для управління проєктами та завданнями. Це візуальний інструмент керування робочим процесом, який дає змогу командам формувати ідеї, планувати роботу та керувати нею спільно, продуктивно й організовано (Trello: що це таке і як ним користуватися, 2021).

Темпи життя прискорюються з кожним роком. Утримати всі важливі справи у голові стає все складніше, тому ми часто формуємо списки завдань, які необхідно виконати. Спільна робота над проєктами потребує доступу до цих списків не тільки для викладача особисто, а й для учнів, партнерів чи колег. Тож потрібні нові підходи до організації інформації, планування поточної діяльності та роботи над проєктами. На допомогу приходять веб-сервіси та додатки з планування та електронні органайзери і дошки Trello зокрема.

Dropbox у Trello дозволяє викладачам і учням отримувати легкий доступ до інформації та спільно працювати над деталями матеріалів за освітньою програмою, контрольними завданнями та заліками, коли вони їм потрібні. Будь-які оновлення, зроблені на дошках Trello, також відображаються у стрічці активності файлів Dropbox.

У списку «налаштування класу» викладач може використовувати функцію «розширеного контрольного списку» Trello для створення докладних списків усіх справ, щоб учні могли виконати їх на початку кожного уроку або теми. Усередині дошки та в чек-листі усім завданням призначається виконавець та термін виконання. При цьому кожен користувач може бачити, які завдання хто повинен виконувати.

Окрім того усі завдання, що визначені на дошці Trello, за допомогою папок та файлів підключені до Dropbox, рівноцінно доступні учасникам освітнього процесу. Викладач може використовувати диск Dropbox для розміщення всієї необхідної інформації з предмету та додаткову інформацію за потребою. Інтуїтивно зрозумілі структуровані файли Dropbox полегшують розпізнавання цієї інформації на конкретних картках Trello та забезпечують безперебійну роботу між двома інструментами.

У Trello файли Dropbox відображаються у вигляді мініатюр, тому інформацію легко ідентифікувати без необхідності додаткового натискання, якщо для контексту чи реєстрації прогресу потрібний лише швидкий погляд.

Раніше, коли використовувалася програма Microsoft Word для відстеження проєктів та деталей, у них не було організаційних функцій та гнучких робочих процесів, які надають Trello та Dropbox. Ці інструменти працюють разом, оскільки всі вони мають різну мету, і спільна робота надає важливості при організації їх роботи. Робота викладача ніколи не закінчується. Навіть якщо всі ці проєкти тиснуть на наших викладачів особливо морально, Trello та Dropbox допомагають відчувати, що є прогрес, і не доводиться вигадувати те, що вже давно створено і добре працює.

Викладач завжди повинен вимагати у учнів зворотний зв’язок та способи покращення викладення матеріалу. Як тільки збирається потрібна інформація, потрібно записувати її до Dropbox й прикріплювати до карток Trello, щоб учні мали змогу їх використовувати. Коли настає кінець семестру або перед початком нового семестру, викладачі можуть переглянути свої нотатки, щоб застосувати ці знання вже на інших предметах.

Trello та Dropbox — ідеальний дует цифрових інструментів для викладачів, щоб організовувати, співпрацювати та залишатися продуктивними, незалежно від того, чи викладають вони в аудиторії чи не виходячи із дому. Такий підхід до планування та організації й проведення освітнього процесу дозволяє не лише ефективно реалізувати навчальні плани та оптимізувати управління освітнім процесом, а й забезпечувати якісну підготовку учнів.

Правила навчання відповідно до зовнішніх умов, часу, місця, положення: 
Вивчай зі своїми учнями предмети переважно послідовно, а не одночасно. 

На думку А. Дістервега, одночасне вивчення різних предметів викликає розумове розсіювання і, отже, шкодить розвитку юнацького розуму. Педагогічна мудрість радить, щоб розумові сили учня зосереджувалися на вивченні одного предмета. Коли цей предмет у цілому буде засвоєний, потрібно вивчати новий, не залишаючи засвоєння попереднього, але менш інтенсивно.
Враховуй (передбачуй) майбутнє становище твого вихованця. Кожній людині повинні бути забезпечені загальна освіта і загальнолюдське виховання. Вирішення цього завдання покладається на школу. Остання повинна бути елементарною і мати практичне спрямування.

Теоретичні вимоги повинні втілюватися в життя обережно, з мудрою обачливістю. Ми не розпочинаємо, а продовжуємо життя попередніх поколінь, тому наше існування визначається частково спадковістю і частково загальприйнятими нормами і звичаями, тобто історією.

Немає коментарів:

Дописати коментар