суботу, 15 грудня 2018 р.

ТЕКСТ МАЄ ПРИВАБЛЮВАТИ...




«Пишу яскраві, соковиті тексти ... Граю словами ... Живий і легкий стиль ...» Знайомі обіцянки? Кожен четвертий копірайтер рекламує себе саме так. А відкриваєш портфоліо - онуча онучею. Що не дивно.

Але як оживити, зробити текст цікавим, коли доводиться строчити по 10-20 тисяч знаків щодня? При такому темпі до вечора більше хвилює, як в принципі зв'язати ще два слова, а художня цінність від'їжджає на задній план. Вам доводиться багато працювати і ніколи думати про якість текстів? Тоді і дохід ніколи не виросте вище певної планки. Штука в тому, що всі ці планки, обмеження існують лише у нас в голові. Щоб зняти їх, треба розширювати свідомість. А для цього потрібно вчитися і відточувати майстерність.
Сьогодні ми поговоримо, як за допомогою простих прийомів вивести тексти на якісно новий рівень.
Синоніми - порятунок нудних текстів
Порада. Активно використовуйте словник синонімів - друкований чи електронний. Прагніть замінювати всі  слова і вирази, що набили оскому. Правда, важливо не перестаратися: занадто розумні або туманні аналогії можуть зіпсувати весь текст.



Скільки разів до інформаційних матеріалів ми вставляємо слово «простий»? Простий в обігу; простий і зрозумілий; простий, але функціональний і т.д. і т.п. Іноді на один текст доводиться до 5-7 повторів одного і того ж прикметника. Це сумно. У епітета «простий» є безліч замін: ясний, нескладний, нехитрий, алфавітний, звичайний, демократичний, буденний, скромний, елементарний ... Прямо 50 відтінків простоти!

Подумайте, як виграють ваші статті від нехитрої рокіровки. Наприклад, текст про багатофункціональний смартфон з паршивим дизайном. Що пишемо? «Простий дизайн смартфона виправданий високою функціональністю». А тепер підставляємо синоніми і отримуємо: «Солідний набір функцій вигідно відтіняє демократичний дизайн моделі». А простіше - краще! «Буденний дизайн - ніщо в порівнянні з грандіозним функціоналом моделі». Ми визнаємо недолік, перетворюючи його в гідність. Це маркетинг, дитинко.
Аналогія для читача - як оазис для бедуїна
Порада. Проводьте аналогії, щоб читач міг уявити собі те, про що ви пишете. Незвичайні порівняння заворожують нас, немов шматок ковбаси - кішку. Яскраві аналогії розбурхують фантазію і мотивують продовжити читання.

Цей варіант не підходить для технічних текстів, в яких потрібно послідовний і похмурий виклад інформації. Зате статті на жіночі, автомобільні, туристичні сайти можна сміливо оживляти інтригованими порівняннями. Що краще: «Авто може розігнатися до 220 км / год за хвилину» або «Всього за хвилину авто набере швидкість, вдвічі перевищує швидкість гепарда в гонитві за здобиччю»?


Якщо ви хоч раз відкривали журнал «Cosmo» або «Maxim», то знаєте, що журналісти постійно використовують притягальну силу аналогій. Часто приклади можна знайти в статтях про секс (хоча де там статті про щось інше?): «... і він накинеться на вас, немов голодний лев на беззахисну антилопу» або «В цій позі ми розгубилися, немов трієчники біля дошки». Таким чином автори додають ситуацій комізму і підсаджують читачів на свій стиль.
З аналогіями теж важливо не переборщувати. Коли тобі за 20, купка натягнутих порівнянь перестає здаватися крутим авторським стилем. Таким чином журнали типу Cosmo і втрачають добру половину читачів.
Остап пройшов у кімнату, яка могла бути обставлена ​​тільки істотою з уявою дятлa
І. Ільф, Є. Петров, «Дванадцять стільців»

Доля кидає тебе з боку в бік, як шматок пробки в вині, відкоркованої офіціантом, якому ти не дав на чай О. Генрі, «Одна година повної життя»

Найкраще - на десерт, або сила метафори
Порада. Сміливо використовуйте метафори в будь-яких текстах, занурюючи читача в атмосферу тематики. Бачите? Одне речення, дві метафори. Набагато краще, ніж «примушуючи читача представляти написане», чи не так?
Метафора недалеко пішла від аналогії, однак вона менш очевидна і більш вишукана. Метафорами рясніють вірші класиків, розповіді Чехова і О. Генрі, повісті Ільфа і Петрова. До речі, остання четвірка - відмінні вчителі, яких необхідно пройти кожному копірайтеру (недарма ж цитати одухотворяють цей текст). Сама мрію перечитати їх книги, але, на жаль, час мене обмежує.

Давайте розглянемо приклади метафор. Насправді ми постійно використовуємо їх в усній і письмовій мові, не помічаючи цього. Час спливає, справа стоїть, прогулянка чекає - все це стерті метафори, міцно осіли в нашому лексиконі. Вдумайтеся: прогулянка не може чекати, справа не вміє стояти, а годинник і зовсім спокійно висять на стіні. Метафора - це приховане порівняння, перенесення властивостей одного об'єкта на інший (частіше - з живого на неживий). Втім, якщо ви - філолог, то навіщо я розпинають?

Фінансова прірва - найглибша з усіх прірв, в неї можна падати все життя. 
І. Ільф, Є. Петров, «Золоте теля»

Глибоко під веснянкуватою шкірою і солом'яними волоссям у найпривабливіших з нас таїться мрія про принца або принцесу, які прийдуть тільки для нас одних. 
О. Генрі, «Мрія Тільда»

Цитати як один з кращих способів пожвавити текст
Порада. Використовуйте цитати відомих авторів, щоб підкріпити власні аргументи та ідеї. Люди люблять цитати, довіряють їм, хочуть знати якомога більше цитат, щоб при нагоді блиснути ними в бесіді. Цитати привертають погляд.
Що ж, в даному випадку пояснень не потрібно. Кращим помічником в реалізації даного методу стане збірка цитат або Інтернет. На вибір.


... А знаєте, є ще один секрет, як зробити текст цікавим і захоплюючим. Треба писати простіше. Уявіть, що ви не пишете, а говорите. Сказали б ви знайомому таке: «До складу інноваційного засобу проти акне входять антибактеріальні та природні компоненти, що відновлюють структуру шкіри і нормалізують гормональний фон»? Маю великі сумніви. При бажанні порекомендувати хороший препарат людина виявиться приблизно так: «Це засіб від прищів дійсно працює. Почервоніння йдуть вже через пару днів, склад натуральний, тому шкіра не сохне ». Ви самі бачите: останній приклад і читається, і продає набагато краще.
Крім іншого, важлива практика. Ви не почнете моментально писати яскраві й хвилюючи статті, якщо рука набита на сухих штампованих фразах. Пишіть для себе, заведіть блог, спробуйте складати вірші чи оповідання. У дитинстві я називала це «тренуванням розуму», і - забавно! - мала цілковиту рацію. Якщо оживити тексти, оживе й самооцінка. 

джерело:  http://terra-seo.ru/blog/shokiruyushche-prosto-5-otkroveniy-kak-ozhivit-tekst

Немає коментарів:

Дописати коментар